Cyklotrasa: Krušné hory "Varvažov - Komáří Vížka"

Délka:
 Náročnost:
 Hodnocení:

cca 32km
  Příšerně krpálovatý!!!
  *****

No, zastrašující obrázek... aneb všiměte si sjezdu na konci :)

Předmluva:

Konečně jsme se po roce odhodlali tenhle výmysl uskutečnit. No, i přes to že čerstvě sprchlo, se dalo jet dobře. Bohužel lesní cesty na Studené stáni se s mapou rozcházely víc než dost a tak jediná rada jak se z Liboňova dostat na Adolfov je vyjet kolmo vzhůru na Studenou stráň a na jejím vrcholku je slnička která tu začíná a vede houpánkovatě až na Adolfov. Kopce nejsou tak strašný, ale místy se to jet nedá. Příště musíme najít sjízdnější cestu.

Trasa:

Start je na parkovišti u oprámu na začátku vsi Varvažov... V letních měsících jsou tam lidé koupálisti, takže o auto se netřeba moc bát. Pokud nemáte bůhví co. Tak. Po silničce až skoro k pláži, ale jak uvidíte vodu, držet se vpravo (pozor, tady nejsou TZ). Projedete hájkem na rozcestí, cestička je špatně vidět. Tedy po ní vpravo a tak nějak následovat jedinou viditelnou cestu, směr vzhůru. Přejedete koleje (rozhlídnout!!) a vjedete podél potůčku do chatovky. na rozcestí přejet potok a po silničce stále do kopce (jako dalších cca 16km :))). Tahle prudká silnička vcelku nepoužívaná vás přivede do poměrně velké zatáčky v lese. Znovu nahoru a hurá, jste v obci zvané Liboňov (tady jses si rozbíjela hubu na kole jako dítě). Kolem rybníčku s čolky a kapličky stále nahoru až na "téčkovou" křižovatku. Nenechte se zmást a jeďte rovně přímo do lesa a užijte si ten strašnej kopec alias Studenou stráň (654 m.n.m.). Tady se v kolejích od traktoru v zimě báječně bobovalo. Bohužel, končila dráha plotem :). Na prvním rozcestí rovně nahoru. Otevře se krásný výhled na údolí. Krupka jako na dlani. P.S.: na hoře ve stráni rostou křemenáče :). Stále cestou od lesníků přes vrcholek a dovede vás až doprostřed sjezdovek zadní Telnice. Jakmile narazíte na silnici do který vjedete v ostrý zatáčce, dáte se doleva nahoru. A přes Adolfov po hřebenech vás dotáhne až na Komáří Vížku. Rozhledna nemá chybu a ten sjezd pak taky ne. Je to smrtelné 22% klesání. No, užívejte si. Stezka kterou budete mít těsně před rozhlednou po levé ruce bude ta, kterou se pak dáte dolů. Lesňačka. Huuustýýý! Držet se pořád z kopce a na třetím rozcestí vlevo až na modrou TZ. Na křižovatce máte dvě možnosti buď nemít toho dost a ještě zaskočit na hrad Kyšperk (cca 2km do kopce) nebo se na to vybodnout a přes Unčín to po silnici, kde nic nejezdí (bohužel, od té doby co se staví ta bláznivá dálnice, tak po silnici Chlumec-Libouchec jezdí miliony Tatrovek s materiálem a je to nejpříšernější část cesty, ale až to dostavěj, bude líp), vzít přes Chlumec (pořád rovně) až na oprám k autíčku. P.S.: Nezapomeňte si všímat pomníků z napoleonské bitvy v r.1813. Hlavně ty u parkoviště k oprámu jsou obzvláště vypečený!

Poznatky:

Bahno: No, ač po slejváku, bahno jen minimální hned za oprámem.
Cesty: nejdřív singeltrack, pak lesnačky a od vrchu Studený stráně az na Komárku silnička. Z Komárky dle rozhodnutí každého soudruha, buď silnice, nebo šotolinka po modrý nebo downhill po trati ČP v downhillu :)
Sjezdy: No, opačně by to asi bylo zajímavější, hlavně sjezd do Liboňova, ale chce to vyzkoušet :)

Jídlo:

SVAČINKA: stánky u oprámu jsou minulostí, jedině Varvažovská hospůdka Na staré poště, v Chlumci je konzum
OBĚD: hospody všude kam se podíváš. Tak. Hned u parkoviště je Stará Pošta. Výborně vaří, ale to víte, blízko německa, a tedy trochu draho a často moc plno. Zadní Telnice - když si trochu uhnete z trasy do kopce po silnici narazíte na hospody. Tam ale dobře nevařej vůbec. V Adolfově je hospod hned několik, jíst se tam dá. Na Komáří Vížce výborně vaří, cibulačka a jelení guláš je prý vyhlášený, pozor ale na placení stravenkama, za to se tu vyhazuje :) Na konci trasy ve vísce Přestanov u fotbalového hřiště je taky hospoda ale fakt ubohá. V Chlumci se dá taky něco najít. A kdo chce luxus tak v Žandově (při cestě) hotel Bonaparte. To je hodně nákladná záležitost. Zvláštní poděkování:
Alešovi za tip na mňamku na Komáří Vížce.

Fotky:

viz Fotogalerie.

© 2004-2012 Luka (Šíření textů či fotografií z těchto stránek je možné pouze se souhlasem autora!) | Aktualizace: 10:03 10.5.2012