Cyklotrasa: Říčansko

Náročnost:
 Hodnocení:

75-120km
  Jeli mokro, je to sranda, ale jinak za sucha rychlá trasa
  *****

Předmluva:

Vyžádali si tuhle trasu kluci, ale mě se taky líbila, tak proč se o ni nepodělit? (ale jak je dlouhá trasa, tak je dlouhý popis). Pro nedočkavce zveřejňuji i mapu od ShoCartu. Snad se na me nebudou zlobit... MAPA TU (cca 800kB)

Trasa:

Hostivař - červná TZ - podél přehrady směr Petrovice (zpočátku cyklostezka, pak singl) - po vjetí na panelku, doprava k brodu, těsně před ním doleva na zelenou TZ (singl) - na rozcestí pod loukou s baráčkama se držet napravo, co nejdýl podél potoka - přejet před Pitkovicema na silnici, po 100m úhyb kolem závory na zelenou doprava nahoru singlík sadem a polem - Uhříněves na hlavní silnici doleva do kopce, před kolejema ostrá doprava, na konci doleva a doprava pořád podél kolejí na východ - ostrá vracečka doleva na přejezd - hned za přejezdem je mezi ním a plotem kamenitý doubletrack doprava - kolem rybníka se změní na singl - přejet lávku přes potok a za ní ostře doprava pod viadukt, za viaduktem doleva a podél kolejí (mít je po levici), singl v lese - pořád rovně, až vás to dovede na zámkovou dlažbu v nové části Kolodějí - najet na silničku a pokračovat podél kolejí - prakticky nikam neodbočovat a silničně to prát na Říčany (zatím nebyla vymyšlena alternativa - máte-li, dejte vědět) - krosnout hlavní do Říčan, rovně (je tam nějaký koupelnový studio a reklamy na něj) - rovně až pod Říčanskou tvrz - vlevo nahoru po kostkách na náměstí ke kostelu - na T křižovatce doleva a hned další na stezku doprava - touto ulicí pořád rovně, dokud nezmizí a nezmění se na šutrovinu, pak doleva pod nový viadukt - za viaduktem doprava na modrou TZ - po 500m šutrový doubletrack vleze do lesa a krpálek se změní na singlík - až narazíte na červenou (před Babicemi), červená odbočí doleva, ale my pojedem cca 50m rovně a pak doleva na menší ze dvou cest - na této neznačené cestě se pořád držet nalevo - singl, sjezdy - za zatáčkou brod a na kopečku rybník - podél rybníka doprava až na modrou TZ (mezi druhým a třetím rybníkem) - to je zpevněná až asfalt - Mukařov - projet (nebo se naobědvat) po modré zase do lesa - přejet silnici (pozor, modrá je ta cesta vlevo, ne ta přímo rovně, jestli pojedete blbě poznáte to podle velkých kořenů, ty na turistický nejsou) - modrá z lesa vyústí na šotolinovou silničku - doprava k barákům a hned doleva (je to asi metrová skulina mezi ploty a nápisem stezka pro koně) - narazíte na hlavní silnici: dáte se doleva a cca po 1km hned za rybníkem je to doprava na červenou do Louňovic - hned za hrází doleva na červenou (lesní asfaltka po rovince) - doprava na žlutou TZ za závoru (kopeček, šotolina) - v zatáčce je rozcestí, tam doleva na modrou, pořád dokopečka (teď už lesní asfatko-šotoliňačka) - po modré až k další závoře - za závorou ještě kousek a narazíte na silnici (vjedete do zatáčky) - po ní doleva a asi po 100m červená TZ uhne vpravo na singltrack - následuje hodně služný sjezd k Jevanskému rybníku (singl, kameny, klikatej, ostrej) - vyhodí vás na silnici, tu přejedete a po břehu rybníka se dáte za závoru doleva - červená povede lesem až k silničce co vede na hráz, doleva pořád po červený - do Louňovic, přejet zpátky hráz - do lesa kolem pamětního kamene - až potkáte zelenou TZ do Žernovky (polňačka) - zelená do lesa - krosnout silnici - zelená TZ podél chatek - před lávkou přes potok doprava červenou TZ do Babic - cca 0,5km silnice - les (double, pak singl) - červená do Třebohostic - stále po červené do Škvorce (kolem koní po šutrech nebo podél pole, pak na pole a za cgroštím prudce doprava sjezdík) - ze Škvorce červená po silnici do Dobročovic (rozbitý asfalt, takže to je vlastně terén :) ) - Na "T" křižovatce bude naproti závora a tou se dáte pořád rovně po červený TZ (polňačka/singl/šutry až na kamenný starobylý most) - kolem zahrabané skládky vlevo a škvorecké obory vpravo až k závoře, za ní na silnici doprava po červený TZ - krosnout úvalskou silnici (!) - rovně singlíkama (kolem lávek northshore) - neuhybat po žádné značce, jet pořád rovně, až asi po kilometru a půl bude po pravé straně plot a T křižovatka singlíků - doleva podél trati - na vyvýšené cestě doprava a přes koleje (!!!!) - za nimi po červené doleva podél kolejí lážo plážo do Klánovic - u nádraží na modrou TZ (vedou tam i cyklostezky), na konci ulice na lesní cestu doprava a po 100m doleva na modrou (bacha ztrácí se, ale je to pěkný singl, místy s pískem) - pořád po modré až narazíme na zelenou zpevněnou cestu... tam jsou dvě možnosti: buď pokračovat po modrý do Horních Počernic (singlíky v lese) nebo se dáme na zelenou doleva - pod viadukt - druhou odbočku mezi domky doprava (červená TZ) - po kilometru se změní za čističkou na singl podél trati a potoka - červený se držíme až přes obytnou zónu Běchovic, skrz ně - silničkou a panelkou po červené - na hlavní do Hájku - pořád po červené - dole v zatáčce uhne ze silnice kolem zámečku nahoru a pak se změní na nepoužívaný asfalt a polňačku, místy jen na singlík polem - červený TZ se držíme až do Uhříněvsi, tam pak na zelenou a zpátky pitkovickou trasou (kdo nemá dost, může přebrodit mezi Petrovicemi a Křeslicemi na červenou TZ a hurá nejkrásnější botičskou trasou ještě objet do Průhonic :)

Poznatky:

Bahno: když je mokro, tak je bahna až až, místy až po náby. Když je sucho, je strašně prašno...
Cesty: 70% les, singl či double, 5%lesní asfalt, 25% silnice (ale krátké úseky).
Sjezdy: Prakticky jedinej je do Jevan po červený, ale zase je pěknej :)))))

Jídlo:

SVAČINKA: tak leda vlastní, je to samej les... možná okusovat šišky?
OBĚD: Když se vyrazí akorát, je přesně v poledne Mukařov, kde je hospůdka: dobře a levně, se zahrádkou, stojany, ve dvoře. Za kostelem. Další možnosti: Babice (neozkoušeno), Škvorec (na náměstí hospoda, ale bez zahrádky. Klánovice: u nádraží, ale nám tam nechutnalo. V Hostivaři: Přímo na stezce kousek pod hrází je hospůdka "PodHrází": zahrádka, výborné jídlo a příjemná obsluha + skvělé pivo.

Fotky:

Vyústění zelené TZpřed Pitkovicemi. Zahrádka v hospodě v Mukařově Stezka pro koně za Mukařovem.

Červená TZ - sjezd k Jevanskému rybníku. 2.část 3.část

Červená za pamětním kamenem Za Žernovkou u týhle srandy doleva a pak doprava super úzkou zelenou... paráda

Další fotky jsou ve fotogalerii ZDE
Babický les Sjezd z pole do Škvorce

© 2004-2012 Luka (Šíření textů či fotografií z těchto stránek je možné pouze se souhlasem autora!) | Aktualizace: 10:03 10.5.2012